wtorek, 20 czerwca 2017

Seria Trainz i Nowa Era ( T:ANE )

Jeden z pierwszych kolejowych symulatorów 3d wydany przez australijskiego wydawcę ,firmę Auran w 2002 roku nazywał się "Trainz" i zapoczątkował serię wydawaną do dziś pod tą nazwą. 
Co ważne i co wyróżnia tą serię; każda odsłona gry pozwala nie tylko na zabawę samymi pojazdami kolejowymi ale i na bardzo intuicyjnie łatwe i dowolne kreowanie tras (szlaków kolejowych) oraz ich otoczenia. Dzięki grom z serii Trainz możemy stworzyć mapę dowolnej wielkości bez limitu kreując np. realistyczne góry,doliny ,rzeki czy jeziora... Do tego trudno nie wspomnieć o niezliczonej ilości dodatków tworzonych dla Trainz z całego świata. Liczne dlc można pobrać zarówno ze stron społeczności graczy jak i też ze strony przygotowanej przez wydawce gry czyli ze Stacji Pobierania Auranu (Download Station). Możliwość pobrania modeli budynków czy dworców a także infrastruktury kolejowej niemal z całego świata pozwoli na wykreowanie niemal dowolnego świata w Trainz.




Wersja Trainz w które tworzę to "Trainz: A New Era" w skrócie "T:ANE". Domyślnie po instalacji gry konieczne jest zarejestrowanie numeru seryjnego w Auran. Po procesie rejestracji warto poświęcić trochę czasu na zaktualizowanie gry i pobranie dostępnych tam poprawek (SP) a w tym celu najłatwiej po zalogowaniu się na stronie wybrać opcję Online Installer (SP2) 
Bez aktualizacji gra nie powinna sprawiac większych problemów jednak wraz z aktualizacją i poprawkami zyskamy trochę nowej zawartości a szansa na bugi będzie zmniejszona :)


Co nowego w tej odsłonie gry ?
T:ANE była skrytykowana dość mocno za to, że pomimo szumnych zapowiedzi twórców gry o nowym silniku graficznym i możliwościach gry, wydano wersję gry nie odbiegającą przesadnie mocno od ostatnich odsłon cyklu. Oświetlenie jest delikatnie poprawione a gra zdaje się (przynajmniej na moim skromnym sprzęcie) działać płynniej i bardziej bezproblemowo niż np. Trainz 12 ale trudno tu doszukiwać się większej rewolucji oczekiwanej przez fanów gry po przedpremierowych zapowiedziach. Dla mnie osobistym plusem tej odsłony jest wbrew pozorom... stosunkowo niewielka (podług poprzednich odsłon gry) zawartość dzięki czemu w trybie geodety trochę łatwiej znajdziemy pożądany obiekt ale przede wszystkim mamy tu ogromne pole do tego by pościągać z netu dodatkowe pliki ,dokładnie takie jakie nam odpowiadają nie mając w grze bałaganu z setkami niepotrzebnych nam rzeczy jak to było głównie w Trainz 2009 ale i późniejszych wersjach.



Wbudowane narzędzie tworzenia map tzw geodeta ponownie jest bardzo intuicyjne i proste w użyciu (często w przeciwieństwie do innych symulatorów kolejowych).

Dla przykładu filmik promo płatnej trasy oferowanej przez twórców oraz moje pierwsze próby zabawy w trybie geodety w grze.



"T:ANE" podobnie jak poprzednie odsłony gry pozwala na tworzenie nawet niekończących się wielkich map i tras kolejowych. Przy odrobinie wyobraźni w łatwy intuicyjny sposób odtworzymy fragment istniejącego szlaku kolejowego lub stworzymy fikcyjny świat podobnie jak ja w projekcie ,którego dotyczy ten blog ;)


Dla tych ,którzy także mało interesują się koleją a po prostu chcieliby się pobawić w tworzenie całego świata, otoczenia z górami rzekami i miastami gra jest po prostu świetnym narzędziem  swoistym programem do kreowania otoczenia i tak ,może w trochę nietypowy sposób zawsze podchodziłem do gier z serii Trainz. 


*Za pomocą niewidzialnego toru wbudowanego w każdą odsłonę serii oraz odpowiednich dodatków z sieci możemy stworzyć także linie autobusowe czy przelecieć się balonem lub samolotem wysoko ponad świtem który stworzymy. Więcej o tym postaram się napisać innym razem. Poniżej pływający statek zaprezentowany przez twórców gry.


Na tym blogu postaram się opisywać co jakiś czas ciekawostki związane z ogromny potencjałem serii Trainz jednak głównym celem będzie opisywanie projektu Nordlandia tworzonego w Trainz: A New Era

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz